• اسلایدر سوم دانشگاه
  • اسلایدر دوم دانشگاه
  • اسلایدر دانشگاه

همایش « HSE در مسیر تعالی »

در روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار، با همکاری مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مرکز آموزش علمی کاربردی انتخاب و حمایت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، همایشی با حضور 500 نفر از کارشناسان و بازسان بهداشت حرفه ای شاغل در صنایع و 200 دانشجو رشته های مرتبط برگزار شد.

در این همایش که با حضور مسئولین استانی همچون مهندس شیشه فروش (مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان)، دکتر لاهیجان زاده (مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست استان اصفهان)، دکتر پارسا (معاون فنی ریس مرکز بهداشت استان)، مهندس مشایخ (مدیر گروه مهندسی بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت استان )، دکتر معتمد زاده (عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان)، مهندس معزی (معاون روابط کار کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی) و دیگر مسئولین استانی برگزار گردید.

به گفته مرکز ارتباطات رسانه‌ای گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، مسئله HSE شامل سه موضوع و شاخصه بهداشت حرفه‌ای، ایمنی نیروی انسانی و محیط زیست است.

موارد حائز اهمیت در این موضوع شامل کنترل خطرات محتمل در محیط کار، استانداردسازی محیط کار، حفاظت از کارگران در برابر هر گونه آسیب و صدمه در محیط کار، توجه به اولویت‌های پیشگیرانه، تامین و حفاظت و افزایش سلامت روانی، جسمی و اجتماعی کارکنان، هماهنگی کار با فرد، حفاظت از کارکنان در برابر عواملی که برای سلامتی آن‌ها ضرر آور است و … هستند. البته سازمان‌هایی که در این زمینه توسعه‌گرا و پیشرو هستند، به موضوعاتی چون ارزیابی و اندازه‌گیری عوامل زیان‌آور ارگونومیک و زیست‌شناسی محیط کار، تشکیل پرونده سلامت کارکنان، توجه به نیازهای جسمی و روانی کارکنان و ارایه روش‌های بهینه در این زمینه نیز توجه دارند.

در همایش روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار:

 سیدحسین میرباقری، معاون سرمایه انسانی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، از توسعه سرمایه انسانی در حوزه بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار در گروه صنعتی خود صحبت کرد. وی بیان کرد که با مشارکت های اجتماعی، تجربیات ارزشمند در این حوزه به دیگر صنایع و بنگاه های اقتصادی منتقل خواهند شد. گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با دیدگاه توسعه‌ای و آینده‌نگرانه، در حوزه بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار، برنامه‌ریزی و اقداماتی را انجام داده است. این گروه به فرهنگ‌سازی در این حوزه علاقه‌مند است و از اثرات اجتماعی آن هم برخوردار خواهد شد. تدوین نقشه توسعه فردی فرزندان کارکنان، آموزش نیروهای متخصص، تجهیز به سیستم‌های حرفه‌ای مدیریت ایمنی و حمایت از مرکز نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان از جمله اقدامات این گروه در زمینه بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار است.

محمد آهنگریان، رییس مرکز آموزش علمی-کاربردی گروه صنعتی انتخاب، اعلام کرد:

که این مرکز آموزشی در حال حاضر ۲۲۰ دانشجوی HSE و ۱۵۰ فارغ التحصیل در زمینه‌های ایمنی و حفاظت فنی، مهندسی فناوری ایمنی، بهداشت و محیط زیست دارد. این افراد به عنوان نیروی متخصص در صنایعی مانند انتخاب الکترونیک و سایر صنایع مشابه خدمت می‌کنند.

وی افزود که انتخاب الکترونیک در زمینه آموزش تخصصی، برای حل مشکل کمبود نیروی متخصص در حوزه بهداشت و ایمنی، نقش مهمی ایفا کرده است. این مرکز آموزشی همچنین به افراد جویای کار در این حوزه و صنایع مشابه کمک می‌کند.

آهنگریان همچنین بیان کرد که برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، تشکیل هسته و انجمن علمی در حوزه HSE، ایجاد فضایی برای تبادل افکار تخصصی و توسعه فرهنگ HSE از طریق فضاهای علمی و تخصصی از دیگر اهداف و برنامه‌های مرکز آموزش علمی-کاربردی انتخاب در زمینه HSE است.

:

تمامی حقوق برای مرکز محفوظ است.

Template Design:Dima Group
َUA-103088074-1

تبلیغات

کاردانی حرفه ای