• اسلایدر سوم دانشگاه
  • اسلایدر دوم دانشگاه
  • اسلایدر دانشگاه

کاردانی حرفه ای

تبلیغات

تعریف رشته

معرفی رشته کاردانی حرفه ای تبلیغات

رشته کاردانی حرفه ای تبلیغات یکی از رشته های گروه فرهنگ و هنر دانشگاه علمی و کاربردی است. رشته کاردانی حرفه ای تبلیغات در ادامه مختصرا معرفی شده است.

هم  اکنون در دنیای صنعت و تجارت مبارزه سختی در جریان است. برخی از رقبا به دلایل گوناگون از صحنه رقابت خارج می شوند. اما در عوض تعداد بیشتری جای آنان را می گیرد. همه تولیدکنندگان می خواهند کالا و خدمات خود را هر چه بیشتر به فروش رسانند تا از این راه سود بیشتری به دست آورند.
تبلیغ به مفهوم امروزی آن، مجموعه پیچیده ای از رشته فعالیت های گوناگون  است  که  در یک چارچوب مشخص، بر پایه اصولی معین در قالب برنامه هایی مدرن برای دستیابی به هدف یا هدف های تدوین شده  صاحبان تبلیغ عمل می کنند. از این رو به شرط ورود به این عرصه از کار و موفق شدن در آن، از یک سو داشتن آگاهی گسترده و درک عمیق از اصول و مفاهیم، روش ها و شیوه های عمل تبلیغات جاری و ازسوی دیگر، برخورداری از مهارت و توانایی در تدوین طرح ها و برنامه های فکورانه بازاریابی، اجرا و ارزش یابی آنها برای تعیین درجه نیل به هدف یا هدف های تبلیغ کننده است.

تبلیغات در جهان امروز ودر عصر انفجار اطلاعات در مراودات اقتصادی و فرهنگی از جایگاه عملی و تخصصی و در ابعادی وسیع تر، هنری برخوردار است. فرد فعال در عرصه تبلیغات با بهره گیری از علوم مختلف از جمله روان شناسی، جامعه شناسی، اقتصاد و آمار و نیز شناخت فرهنگ و آداب و رسوم مخاطبان می تواند در عرصه رقابت ها بهترین و کارآمدترین شیوه ها را به کار گیرد. با تمام توجهی که دنیای پیشرفته به این امر نشان می دهد و درجه بالایی از هزینه ها را به امر تبلیغات اختصاصی می دهد و در کشورها با وجود نیاز حیاتی به توسعه اقتصادی، این امر ناشناخته و کم اهمیت شمرده می شود.

دوره کاردانی حرفه ای تبلیغات در قالب آموزش های مهارت و فناوری به برنامه درسی اطلاق می شود که دانشجویان با کسب مجموعه ای از دانش و مهارت های عملی در تبلیغات بتوانند امور محوله در مشاغل قابل احراز را به گونه ای شایسته انجام دهند.

تعریف رشته

قابلیت ها و مهارت های فارغ التحصیلان دوره کاردانی حرفه ای تبلیغات:

– بتواند نمایشگاه برگزار کند

– بتواند تبلیغات اینترنتی تولید نماید

– بتواند تصویر و عکس تبلیغاتی تهیه کند

– بتواند لوگو و نشان تجاری تهیه کند

– بتواند طراحی بسته بندی محصول را انجام دهد

– بتواند اوراق اداری را طراحی نماید

– بتواند تابلو و بنر و پوستر تبلیغاتی طراحی کند

– بتواند به عوامل موثر بر بازار مسلط باشد

– بتواند مانیتورینگ رسانه را انجام دهد

– بتواند آمارهای مورد نیاز تبلیغات را جمع آوری و نگهداری و بازیابی نماید

– بتواند نظر مخاطبان را در مورد تبلیغ بپرسد

– بتواند خرید رسانه ای مناسب برای تبلیغات انجام دهد

– بتواند برای رسانه های (نوشتاری، محیطی، دیداری و شنیداری و اینترنتی) برنامه ریزی کند

– بتواند شعار مناسب تبلیغاتی بنویسد

– بتواند متن بروشور تبلیغاتی تهیه کند

مشاغل قابل احراز فارغ التحصیلان دوره کاردانی حرفه ای تبلیغات:

– متصدی امور اجرایی تبلیغ

– مجری تبلیغات

– متصدی امور بررسی بازار (بازاریاب)

– بازاریاب رسانه ای (متصدی امور رسانه ای)

– نویسنده پیام های تبلیغاتی

سرفصل دروس

نام درس

تعداد واحد

فارسی

3

زبان خارجی

3

یک درس از گروه درس مبانی نظر اسلام

2

یک درس از گروه درس اخلاق و تربیت اسلام

2

تربیت بدنی

1

جمعیت و تنظیم خانواده

1

کاربرد فناوری اطلاعات وارتباطات

2

کارآفرینی

2

فرهنگ عمومی

2

اصول سرپرستی

2

ارتباط تصویری

2

ارتباطات انسانی

2

روان شناسی اجتماعی

2

جامعه شناسی فرهنگی

2

هنر و ارتباطات

2

رسانه شناسی

2

حقوق فرهنگی و رسانه ای

2

اطلاعات آماری

2

مبانی بازاریابی

2

چاپ و نشر

2

سرفصل دروس

نام درس

تعداد واحد

متون تخصصی

2

روابط عمومی و تبلیغات

2

اصول و فنون تبلیغات

3

کانونهای تبلیغاتی

2

پیام نویسی در تبلیغات

2

عکاسی در تبلیغات

2

ارتباط با رسانه

2

کاربرد نرم افزارها در تبلیغات

2

برگزاری نمایشگاه

2

نظر سنجی

3

خوشنویسی و طراحی حروف

3

مخاطب شناسی

2

طراحی

2

کاربینی (بازدید)

1

کارورزی (1)

2

کاروزی (2)

2

تمامی حقوق برای مرکز محفوظ است.

Template Design:Dima Group
َUA-103088074-1

تبلیغات

کاردانی حرفه ای