• اسلایدر سوم دانشگاه
  • اسلایدر دوم دانشگاه
  • اسلایدر دانشگاه

کارشناسی حرفه ای

برق صنعتی

این رشته تحصیلی به تازگی در زمره رشته های تحت پوشش مرکز آموزش علمی کاربردی انتخاب قرار گرفته است لذا تایید نهایی سرفصل ها و مطالب تحت پوشش به زودی و پس از بررسی نهایی متعاقبا خدمت متقاضیان گرامی اعلام خواهد شد.

تعریف رشته

معرفی رشته کارشناسی برق صنعتی

برق صنعتی در پيشرفت علم نقش ارزنده اي را ايفا مي كند و علاوه بر نقش كليدي در فضاپيماها و هدايت موشك ها وهواپيما، به صورت بخش اصلي و مهمي از فرايندهاي صنعتي و توليدي نيز درآمده است. به كمك اين علم مي توان به عملكرد بهينه سيستمهاي پويا، بهبود كيفيت و ارزانتر شدن فرآورده ها، گسترش ميزان توليد، ماشيني كردن بسياري از عمليات تكراري و خسته كننده دستي و نظاير آن دست يافت. هدف سيستم كنترل عبارت است از كنترل خروجي ها به روش معين به كمك وروديها از طريق اجزاي سيستم كنترل كه مي تواند شامل اجزاي الكتريكي، مكانيك و شيميايي به تناسب نوع سيستم كنترل باشد.

رشته مهندسي برق در مقطع كارشناسي داراي 4 گرايش الكترونيك، مخابرات، كنترل و قدرت(1) است. البته گرايش هاي برق در مقطع ليسانس تفاوت چنداني با يكديگر ندارند و هر گرايش با گرايش ديگر تنهادر 30 واحد يا كمتر متفاوت است. و حتي تعدادي از فارغ التحصيلان مهندسي برق دربازار كار جذب گرايشهاي ديگر اين رشته مي شوند. با اين وجود ما براي آشنايي هر چهبيشتر شما گرايشهاي فوق را به اجمال معرفي مي كنيم.

هدف اصلي مهندسين اين گرايش، توليد برق در نيروگاهها، انتقال برق از طريق خطوط انتقال و توزيع آن در شبكه هاي شهري و در نهايت توزيع آن براي مصارف خانگي وكارخانجات است. بنابراين يك مهندس قدرت بايد به روشهاي مختلف توليد برق، خطوط انتقال نيرو و سيستم هاي توزيع آشنا باشد.”

تعریف رشته

آينده شغلي، بازار كار، درآمد

“امروزه با توسعه صنايع كوچك و بزرگ در كشور، فرصت هاي شغلي زيادي براي مهندسين برق فراهم شده است واگر مي بينيم كه با اين وجود بعضي از فارغ التحصيلان اين رشته بيكار هستند، به دليل اين است كه اين افراد يا فقط در تهران دنبال كار مي گردند و يا در دوران تحصيل به جاي يادگيري عميق دروس و در نتيجه كسب توانايي هاي لازم، تنها واحدهاي درسي خود راگذرانده اند.

همچنين يك مهندس خوب بايد، كارآفرين باشد يعني به دنبال استخدام در موسسه يا وزارتخانه اي نباشد بلكه به ياري آگاهي هاي خود، نيازهاي فني وصنعتي كشور را يافته و با طراحي سيستم ها و مدارهاي خاصي اين نيازها را برطرف سازد. كاري كه بعضي از فارغ التحصيلان ما انجام داده و خوشبختانه موفق نيز بوده

بازار کار و درآمد رشته مهندسی برق صنعتی 

همانطور که در فوق ذکر شد همه کشور ها برای تولید و توزیع منابع انرژی الکتریکی به مهندسین برق و متخصصان این زمینه نیاز دارند بنابراین همه تحصیل کردگان این رشته می توانند برای کار در زسازمان های دولتی مربوط به برق مانند مخابرات داوطلب شوند همچنین فارغ التحصیلان این رشته می توانند در کارخانه جات و تولیدی های صنعتی مشغول به کار شوند. در نتیجه می توان گفت درآمد حاصل از این رشته درآمد مناسبی است و بازار کار آن گسترده است.

تمامی حقوق برای مرکز محفوظ است.

Template Design:Dima Group
َUA-103088074-1

تبلیغات

کاردانی حرفه ای