• اسلایدر سوم دانشگاه
  • اسلایدر دوم دانشگاه
  • اسلایدر دانشگاه

سمینار آشنایی با آسانسور های وکیومی

انجمن علمی دانشجویی آسانسور و پله برقی مرکز علمی کاربردی انتخاب برگزار می کند:

سمینار آشنایی با آسانسور های وکیوم

آسانسور وکیوم شامل یک سیلندر مدور عمودی صاف از جنس ورق های شفاف پلی کربنات با قطر حدودا یک متر و یک کابین کواکسیال (هم محور بودن کابین با جداره خارجی(سیلندر)) است که در داخل ساختمان یا سازه نصب می‌شود. حرکت این کابین در جهت بالا و پایین از طریق مکش هوا انجام میشود. در بالای کابین، یک واحد وکیومی قرار دارد که شامل توربین های خلاء و سیستم کنترل است و وقتی شخص می‌خواهد به طبقه بالا برود، وارد کابین می‌شود و درب کابین بسته می‌شود. برای حرکت کابین در آسانسور وکیوم، هوا از بالای سیلندر خارج می‌شود تا فشار درون سیلندر کاهش یابد. این کاهش فشار، باعث ایجاد یک نیروی بالابر روی کابین می‌شود که به طرف بالا حرکت می‌کند. وقتی شخص به مقصد مورد نظر برسد، فشار هوا از بالای کابین تخلیه می‌شود و کابین به طبقه مورد نظر بازمی‌گردد.

مزایای آسانسور وکیوم شامل ساختار ساده ، نصب آسان در یک یا دو روز در ساختمان‌های موجود، برق تک فاز، طول عمر زیاد، قابلیت جابجایی به ساختمان دیگر و … است. همچنین، به دلیل عدم نیاز به چاله آسانسور و آهن کشی آسانسور، فضای کمتری را اشغال می‌کند. در ضمن به دلیل استفاده از فشار هوا، آسانسور وکیوم منابع انرژی کمتری نسبت به سایر آسانسورها مصرف می‌کند. با این حال، آسانسور وکیوم محدودیت‌ها و معایبی نیز دارد که میتوان گفت با افزایش ارتفاع آسانسور، نیاز به پمپ وکیوم قوی‌تر و سیستم تخلیه هوا با فشار بالاتر احساس می‌شود که ممکن است هزینه و نگهداری را افزایش دهد. علاوه بر این، آسانسور وکیوم معمولاً برای ساختمان‌های کوچکتر و با تعداد طبقات کمتر مناسب است. با افزایش تعداد طبقات، ممکن است کارایی و عملکرد آسانسور وکیوم کاهش یابد و نیاز به سیستم‌های پیچیده‌تر و قدرتمندتر است.

معرفی شرکت

شرکت مهندسی آسمان آسانبر پویا باشماره ثبت۳۳۴۱۹عضو رسمی سندیکای آسانسور و پله برقی ایران و تحت پوشش وزارت صنایع دارای پروانه طراحی ومونتاژ و گواهی عضویت انجمن برق از فروردین ماه سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را درزمینه ی فروش، نصب و راه اندازی انواع آسانسور و پله برقی آغاز نموده و هم اینک افتخار دارد به اطلاع برساند این شرکت عالوه بر اجرای آسانسور های کششی ، هیدرولیک ،گیرلس و پانورامیک موفق به اخذ نمایندگی انحصاری آسانسور وکیوم از شرکتLLC, Elevators Vacuum Pneumatic نمایندگی اسپانیا گردیده است.

تمامی حقوق برای مرکز محفوظ است.

Template Design:Dima Group
َUA-103088074-1

تبلیغات

کاردانی حرفه ای