انجمن علمی HSE

کاردانی فنی

نقشه کشی صنعتی

نقشه کشی صنعتی همان زبان تکنیک یا زبان صنعت است. مهارت نقشه خوانی و نقشه کشی در مهندسی مانند سواد خواندن و نوشتن می باشد. در نقشه های صنعتی، اطلاعات مورد نیاز از یک قطعه، ماشین، سازه و یا یک طرح، به روشنی و بدون ابهام بیان می شود. این اطلاعات شامل شکل هندسی، نحوه قرار گرفتن و اتصال اجزاء مختلف، مشخصات فیزیکی و سایر اطلاعات ضروری می باشد. نقشه کشی علمی است که در دنیا به عنوان زبان زبان زنده و گویای صنعت شناخته می شود و حتی حجم نقشه های ترسیمی یک کشور، از شاخص های رشد صنعتی آن کشور به شمار می رود. در این رشته می توان با برخورداری از علوم پایه، تجسم اجسام، خلاقیت، نوآوری و با الهام از هنر نقشه کشی، به طراحی قطعات مختلف صنعتی دست یافت.

آموزش کاملا عملی

رشته کاردانی نقشه کشی صنعتی، از کاربردی ترین رشته های فنی دانشگاهی است که از سال —- جزء رشته های دانشگاه انتخاب قرار گرفت و سالانه حدود — دانشجو از این رشته فارغ التحصیل می شوند. نحوه آموزش رشته های دانشگاه انتخاب به صورت کاملا کاربردی و کارگاهی بوده و دانشجو پس از طی دوره های آموزشی، می تواند به راحتی وارد بازار کار شود. همچنین دروس متعدد کارگاهی و دوره های کارآموزی در طول تابستان، باعث می شود دانشجو اعتماد به نفس کافی جهت ورود به کسب و کار را کسب نماید.

مهارت هایی که می آموزید :

مهارت رسم نمودارها، دیاگرام ها و طرح های مرتبط با ساخت یک شیء

مهارت در تخمین نیازمندی های یک پروژه و حل مسئله مربوط به آن

توانایی کار با نرم افزارهای مختلف طراحی صنعتی مانند AutoCad و ...

ایجاد یک طرح نهایی با جزئیات کامل و یافتن خطاهای احتمالی در یک طراحی

مدرک مورد تایید وزارت علوم

دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که فعالیت خود را از دهه هفتاد آغاز کرده و تا کنون شمار زیادی از داوطلبان، در مقاطع مختلف این دانشگاه ها تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده اند.

همچنین مدرک این دانشگاه ها برای ادامه تحصیل در سایر دانشگاه های خارج از کشور ، معتبر می باشد و دانشجویان دارای توان علمی و عملی بالا می توانند در راستای ادامه تحصیل خود در سایر دانشگاه های جهان اقدام نمایند . لازم است گفته شود که دانشجویان این مراکز می توانند در کشورهایی مانند آلمان و استرالیا که دارای نظام آموزشی علمی کاربردی و فنی حرفه ای هستند ،‌ به تحصیل خود ادامه دهند .

 

جذب از طریق سازمان سنجش

متقاضیان می توانند با ثبت نام در سایت سازمان با ارائه مدرک دیپلم در این مرکز ثبت نام کنند. پذیرش این مرکز منحصرا از طریق سازمان سنجش است.

صدور مدرک قابل ترجمه

مدرک دانشگاه، اعتبار بین المللی داشته و قابل ترجمه جهت ارائه به مراکز علمی خارج از کشور می باشد. در کشور های نظیر آلمان و استرالیا، که نظام علمی کاربردی از آنجا گرته برداری شده است، دارای اعتبار ویژه ای است.

امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

فارغ التحصیلان می توانند با ارائه مدرک تحصیلی مرکز انتخاب، در هر دانشگاهی (اعم از دولتی، آزاد، پیام نور ، علمی کاربردی و...) در مقاطع بالاتر (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) ادامه تحصیل دهند.

این رشته برای چه کسانی مناسب است؟

در رشته های مربوط به طراحی صنعتی، خلاقیت حرف اول را می زند و دانشجوی این قبیل رشته ها باید توانایی نوآوری و تفکر خلاق داشته باشد. همچنین باید درک مشترکی از هنر و صنعت داشته و قدرت مدیریت را هم به این توانایی ها ضمیمه کند. علاوه بر موارد فوق، دانشجوی این رشته باید تا حدودی با مباحث کاربردی علوم پایه مانند فیزیک، شیمی و هندسه آشنا باشد.

موقعیت های شغلی فارغ التحصیلان

نقشه کشی نقشه های مونتاژ و نقشه کشی کامپیوتری

گرافیک صنعتی و طراحی قالب و ماشین

سرپرستی کارگاه های ماشین افزار (تراش و فرز و ...)

برخی از اساتید این رشته

از زبان دانشجویان

دانشجویان ما در رابطه با این رشته چه می گویند.

متن دانشجو

"لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است."

رایلان تولبرت

رضایت مشتریان

متن دانشجو

"لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است."

رایلان تولبرت

رضایت مشتریان

متن دانشجو

"لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است."

رایلان تولبرت

رضایت مشتریان

مزایای ثبت نام در مرکز علمی کاربردی انتخاب چیست؟

کاربردی بودن برای اشتغال

برنامه ریزی درسی مناسب برای شاغلین

اساتید مجرب و امکانات آموزشی

وام ها و کمک هزینه های تحصیلی

اینجا یک دانشگاه مهارتی است...

انتخاب با شماست...!

پیش ثبت نام

علاقمندان به پیش ثبت نام یا مشاوره می توانند با تکمیل فرم روبرو، در رشته های این دانشگاه پیش ثبت نام نمایند.

اولویت استخدام در گروه صنعتی انتخاب الکترونیک

گروه صنعتی انتخاب الکترونیک (تولیدکننده محصولات برندهای اسنوا، دوو و بُست) با در اختیار داشتن کامل ترین و فراگیرترین محصولات لوازم خانگی در سبد مصرفی خانوار در راستای کسب بالاترین میزان رضایت مندی مشتریان با ارائه مطلوب ترین کیفیت ممکن در حال فعالیت است. این گروه صنعتی با برخورداری از 12 کارخانه مختلف در حوزه های متفاوت صنعت پیشران لوازم خانگی در مساحتی بیش از 300هزار متر مربع و با داشتن پیشرفته ترین ماشین آلات در خطوط تولیدی خود، یکی از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود. انتخاب الکترونیک با بومی سازی دانش و فناوری تولید لوازم خانگی، احداث مجتمع های بزرگ تحقیقاتی در جنوب شرق آسیا و همچنین اروپای غربی، نام خود را در ردیف بزرگ ترین و پیشرفته ترین تولید کنندگان لوازم خانگی در جهان نیز مطرح کرده است. محصولاتی که در مجموعه انتخاب الکترونیک تولید می شود، قابلیت رقابت با برندهای جهانی را داشته و ارائه لوازم خانگی با کیفیت برای مردم در سخت ترین شرایط اقتصادی نیز از جمله نقاط قوت این گروه محسوب می شود. سرمایه اجتماعی به دست آمده از اعتماد مشتریان به خدمات پس از فروش محصولات برندهای وابسته به گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، قابل قیمت گذاری نیست و تمرکز بر ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت به مشتریان بخش مهمی از زنجیره ارزش این مجموعه محسوب می شود. جامعه هدف تولید محصولات گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، تمام اقشار نظام اجتماعی بوده و در قیمت گذاری کالاها شاخص های بالای کیفی، فنی و زیبایی محصولات با توجه به سطح توانمندی آحاد مردم در خرید، در نظر گرفته شده است.

لیست دروس رشته

دروس عمومی دروس مهارت مشترک و پایه دروس اصلی و کار در محیط دروس تخصصی
یک درس از گروه مبانی نظری اسلام (۲)
اصول سرپرستی (۲)
اندازه گیری و آزمایشگاه (۲)
نقشه کشی عمومی (۳)
یک درس از گروه اخلاق اسلامی (۲)
کارآفرینی (۲)
زبان فنی (۲)
نقشه کشی اجزاء (۳)
تربیت بدنی (۱)
ایمنی و بهداشت محیط کار (۲)
استانداردها (۳)
نقشه کشی ترکیبی (۳)
دانش خانواده و جمعیت (۲)
گزارش نویسی (۲)
روشهای تولید (۲)
نقشه کشی اجرایی (۲)
زبان خارجی عمومی (۳)
علم مواد (۲)
گرافیک هنری (۳)
نقشه کشی با رایانه دو بعدی (۲)
فارسی (۳)
کارگاه ساخت (۲)
مکانیک صنعتی (۳)
نقشه کشی با رایانه سه بعدی (۲)
----------
ریاضی عمومی (۳)
کارورزی۱ (۲)
هندسه ترسیمی (۲)
----------
----------
کارورزی۲ (۲)
هندسه برخورد (۲)
----------
----------
کاربینی (۱)
طراحی قید و بند (۲)
----------
----------
----------
قالب فلزی (۲)
----------
----------
----------
قالب پلاستیک (۲)

دانشگاه مخیر است به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای مرکز، حداکثر ۶ واحد جبرانی جهت رفع کمبود دانشجو یا افزایش مهارت وی، ارائه نماید. 

طول دوره و شهریه

طول دوره کاردانی فنی نقشه کشی صنعتی چقدر است؟

این دوره به مدت ۲ سال، معادل با ۴ ترم تحصیلی برنامه ریزی شده است.

شهریه دوره کاردانی فنی نقشه کشی صنعتی چقدر است؟

شهریه

نحوه پرداخت شهریه دوره کاردانی فنی نقشه کشی صنعتی چگونه است؟

شهریه

تبلیغات

کاردانی حرفه ای