انجمن علمی HSE

کاردانی حرفه ای

حسابداری بهای تمام شده

حسابداری بهای تمام شده یکی از گرایش های تخصصی رشته حسابداری است که به دلیل محاسبه هزینه واقعی محصولات و کنترل هزینه های تولید، هزینه های مواد، هزینه های کارگر و ... بسیار مهم است. بهای تمام شده کالاها در قالب سود و زیان پدیدار شده و شرکتها می توانند با محاسبه آن، هزینه های جانبی خود را به خوبی کنترل کرده و بتوانند یک برنامه راهبردی جهت افزایش کارایی شرکت یا سازمان خود طراحی کنند. متخصص این رشته در زمینه هایی چون آنالیز اطلاعات مالی و تهیه گزارشهای مرتبط با آن جهت نگهداری سوابق دارایی ها، سود و زیان، بدهی ها، مالیات و به طورکلی فعالیت های مالی در داخل یک شرکت یا سازمان فعالیت می کند.

آموزش کاملا عملی

رشته کاردانی حسابداری بهای تمام شده، از کاربردی ترین رشته های دانشگاهی است که از سال —- جزء رشته های دانشگاه انتخاب قرار گرفت و سالانه حدود — دانشجو از این رشته فارغ التحصیل می شوند. نحوه آموزش رشته های دانشگاه انتخاب به صورت کاملا کاربردی و کارگاهی بوده و دانشجو پس از طی دوره های آموزشی، می تواند به راحتی وارد بازار کار شود. همچنین دروس متعدد کارگاهی و دوره های کارآموزی در طول تابستان، باعث می شود دانشجو اعتماد به نفس کافی جهت ورود به کسب و کار را کسب نماید.

مهارت هایی که می آموزید :

مهارت محاسبه سود و زیان مجموع با توجه به دانش حسابداری

توانایی حل مشکلات کاری و پیش بینی اطلاعات مالی در زمینه حسابداری

تسلط به اصول کاربرد نرم افزارهای مالی

شناخت خوب مسائل مالیاتی و چگونگی حل آنها

مدرک مورد تایید وزارت علوم

دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که فعالیت خود را از دهه هفتاد آغاز کرده و تا کنون شمار زیادی از داوطلبان، در مقاطع مختلف این دانشگاه ها تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده اند.

همچنین مدرک این دانشگاه ها برای ادامه تحصیل در سایر دانشگاه های خارج از کشور ، معتبر می باشد و دانشجویان دارای توان علمی و عملی بالا می توانند در راستای ادامه تحصیل خود در سایر دانشگاه های جهان اقدام نمایند . لازم است گفته شود که دانشجویان این مراکز می توانند در کشورهایی مانند آلمان و استرالیا که دارای نظام آموزشی علمی کاربردی و فنی حرفه ای هستند ،‌ به تحصیل خود ادامه دهند .

 

جذب از طریق سازمان سنجش

متقاضیان می توانند با ثبت نام در سایت سازمان با ارائه مدرک دیپلم در این مرکز ثبت نام کنند. پذیرش این مرکز منحصرا از طریق سازمان سنجش است.

صدور مدرک قابل ترجمه

مدرک دانشگاه، اعتبار بین المللی داشته و قابل ترجمه جهت ارائه به مراکز علمی خارج از کشور می باشد. در کشور های نظیر آلمان و استرالیا، که نظام علمی کاربردی از آنجا گرته برداری شده است، دارای اعتبار ویژه ای است.

امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

فارغ التحصیلان می توانند با ارائه مدرک تحصیلی مرکز انتخاب، در هر دانشگاهی (اعم از دولتی، آزاد، پیام نور ، علمی کاربردی و...) در مقاطع بالاتر (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) ادامه تحصیل دهند.

این رشته برای چه کسانی مناسب است؟

حسابدار خوب کسی است که در همه انضباط کاری دارد و در زمینه فعالیت خود از اطلاعات خوبی برخوردار است. برنامه ریزی، دقت نظر در جزئیات، خلاقیت و درک محاسباتی از لازمه های موفقیت در این رشته است.

موقعیت های شغلی فارغ التحصیلان

حسابدار یا سرپرست بخش حسابداری

تحلیلگر کسب و کار

حسابرس

برخی از اساتید این رشته

از زبان دانشجویان

دانشجویان ما در رابطه با این رشته چه می گویند.

متن دانشجو

"لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است."

رایلان تولبرت

رضایت مشتریان

متن دانشجو

"لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است."

رایلان تولبرت

رضایت مشتریان

متن دانشجو

"لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است."

رایلان تولبرت

رضایت مشتریان

مزایای ثبت نام در مرکز علمی کاربردی انتخاب چیست؟

کاربردی بودن برای اشتغال

برنامه ریزی درسی مناسب برای شاغلین

اساتید مجرب و امکانات آموزشی

وام ها و کمک هزینه های تحصیلی

اینجا یک دانشگاه مهارتی است...

انتخاب با شماست...!

پیش ثبت نام

علاقمندان به پیش ثبت نام یا مشاوره می توانند با تکمیل فرم روبرو، در رشته های این دانشگاه پیش ثبت نام نمایند.

اولویت استخدام در گروه صنعتی انتخاب الکترونیک

گروه صنعتی انتخاب الکترونیک (تولیدکننده محصولات برندهای اسنوا، دوو و بُست) با در اختیار داشتن کامل ترین و فراگیرترین محصولات لوازم خانگی در سبد مصرفی خانوار در راستای کسب بالاترین میزان رضایت مندی مشتریان با ارائه مطلوب ترین کیفیت ممکن در حال فعالیت است. این گروه صنعتی با برخورداری از 12 کارخانه مختلف در حوزه های متفاوت صنعت پیشران لوازم خانگی در مساحتی بیش از 300هزار متر مربع و با داشتن پیشرفته ترین ماشین آلات در خطوط تولیدی خود، یکی از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود. انتخاب الکترونیک با بومی سازی دانش و فناوری تولید لوازم خانگی، احداث مجتمع های بزرگ تحقیقاتی در جنوب شرق آسیا و همچنین اروپای غربی، نام خود را در ردیف بزرگ ترین و پیشرفته ترین تولید کنندگان لوازم خانگی در جهان نیز مطرح کرده است. محصولاتی که در مجموعه انتخاب الکترونیک تولید می شود، قابلیت رقابت با برندهای جهانی را داشته و ارائه لوازم خانگی با کیفیت برای مردم در سخت ترین شرایط اقتصادی نیز از جمله نقاط قوت این گروه محسوب می شود. سرمایه اجتماعی به دست آمده از اعتماد مشتریان به خدمات پس از فروش محصولات برندهای وابسته به گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، قابل قیمت گذاری نیست و تمرکز بر ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت به مشتریان بخش مهمی از زنجیره ارزش این مجموعه محسوب می شود. جامعه هدف تولید محصولات گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، تمام اقشار نظام اجتماعی بوده و در قیمت گذاری کالاها شاخص های بالای کیفی، فنی و زیبایی محصولات با توجه به سطح توانمندی آحاد مردم در خرید، در نظر گرفته شده است.

لیست دروس رشته

دروس عمومی دروس مهارت مشترک و پایه دروس اصلی و کار در محیط دروس تخصصی
یک درس از گروه مبانی نظری اسلام (۲)
کارآفرینی (۲)
کارورزی۱ (۲)
تنظیم و کنترل بودجه تولیدی (۲)
یک درس از گروه اخلاق اسلامی (۲)
مهارت ها و قوانین کسب و کار (۲)
کارورزی۲ (۲)
مدیریت تولید (۲)
تربیت بدنی (۱)
مستند سازی (۲)
کاربینی (۱)
مبانی کنترل و تصمیمات مالی (۳)
دانش خانواده و جمعیت (۲)
کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات (۲)
آمار مقدماتی (۲)
تحقیق در عملیات (۲)
زبان خارجی عمومی (۳)
مبانی علوم اقتصادی (۳)
حسابداری موسسات خدماتی و بازرگانی (۳)
حسابداری شرکت های سهامی (۳)
فارسی (۳)
حقوق تجارت (۲)
مکاتبات تجاری و گزارش نویسی مالی (۲)
موجودی کالا و انبار گردانی (۲)
----------
رفتار سازمانی (۲)
حسابداری شرکت های غیر سهامی (۳)
زبان تخصصی حسابداری (۲)
----------
اقتصاد مقاومتی (۲)
کاربرد رایانه در حسابداری (۲)
بهایابی۱ (۳)
----------
----------
اصول حسابرسی (۲)
بهایابی۲ (۳)
----------
----------
مبانی ریاضیات در حسابداری (۲)
----------

دانشگاه مخیر است به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای مرکز، حداکثر ۶ واحد جبرانی جهت رفع کمبود دانشجو یا افزایش مهارت وی، ارائه نماید. 

طول دوره و شهریه

طول دوره کاردانی حرفه ای حسابداری بهای تمام شده چقدر است؟

این دوره به مدت ۲ سال، معادل با ۴ ترم تحصیلی برنامه ریزی شده است.

شهریه دوره کاردانی حرفه ای حسابداری بهای تمام شده چقدر است؟

شهریه

نحوه پرداخت شهریه دوره کاردانی حرفه ای حسابداری بهای تمام شده چگونه است؟

شهریه

تبلیغات

کاردانی حرفه ای