انجمن علمی HSE

کاردانی حرفه ای

بازاریابی

بازاریابی مجموعه فعالیت ها و فرآیندهایی است که به منظور معرفی و فروش یک محصول یا خدمات انجام می شود و جریان کالا و خدمات را از تولید کننده به مصرف کننده هدایت می کند. در یک سازمان یا ارگان، بازاریابی مدیریت یعنی مدیریت ارتباط با مشتریان به گونه ای که منافع سازمان را تامین کند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در حقیقت بازاریابی به عنوان فرآیندی مدیریتی- اجتماعی تعریف می شود که به وسیله ی آن، افراد و گروه ها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر، نیازها و خواسته های خود را تامین می کنند. این فرآیند امروزه کاملا به صورت یک علم درآمده و اصول خاص خود را دارد که دانشجویان رشته بازاریابی با آن آشنا خواهند شد.

آموزش کاملا عملی

رشته کاردانی بازاریابی، از کاربردی ترین رشته های دانشگاهی است که از سال —- جزء رشته های دانشگاه انتخاب قرار گرفت و سالانه حدود — دانشجو از این رشته فارغ التحصیل می شوند. نحوه آموزش رشته های دانشگاه انتخاب به صورت کاملا کاربردی و کارگاهی بوده و دانشجو پس از طی دوره های آموزشی، می تواند به راحتی وارد بازار کار شود. همچنین دروس متعدد کارگاهی و دوره های کارآموزی در طول تابستان، باعث می شود دانشجو اعتماد به نفس کافی جهت ورود به کسب و کار را کسب نماید.

مهارت هایی که می آموزید :

توانایی شناسایی نقاط قوت و ضعف واحد صنفی خود و رقبا و ایده پردازی جهت تولیدات و تبلیغات

مهارت گزارش نویسی، مستند سازی و استفاده از رایانه جهت طبقه بندی و پردازش اطلاعات

توانایی انتخاب ابزارها و روشهای تبلیغی متناسب با بازار هدف و مدیریت زنجیره تامین

مهارت تفکر نقادانه، برقراری ارتباط موثر در محیط کار و سازماندهی و اداره افراد تحت سرپرستی

مدرک مورد تایید وزارت علوم

دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که فعالیت خود را از دهه هفتاد آغاز کرده و تا کنون شمار زیادی از داوطلبان، در مقاطع مختلف این دانشگاه ها تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده اند.

همچنین مدرک این دانشگاه ها برای ادامه تحصیل در سایر دانشگاه های خارج از کشور ، معتبر می باشد و دانشجویان دارای توان علمی و عملی بالا می توانند در راستای ادامه تحصیل خود در سایر دانشگاه های جهان اقدام نمایند . لازم است گفته شود که دانشجویان این مراکز می توانند در کشورهایی مانند آلمان و استرالیا که دارای نظام آموزشی علمی کاربردی و فنی حرفه ای هستند ،‌ به تحصیل خود ادامه دهند .

 

جذب از طریق سازمان سنجش

متقاضیان می توانند با ثبت نام در سایت سازمان با ارائه مدرک دیپلم در این مرکز ثبت نام کنند. پذیرش این مرکز منحصرا از طریق سازمان سنجش است.

صدور مدرک قابل ترجمه

مدرک دانشگاه، اعتبار بین المللی داشته و قابل ترجمه جهت ارائه به مراکز علمی خارج از کشور می باشد. در کشور های نظیر آلمان و استرالیا، که نظام علمی کاربردی از آنجا گرته برداری شده است، دارای اعتبار ویژه ای است.

امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

فارغ التحصیلان می توانند با ارائه مدرک تحصیلی مرکز انتخاب، در هر دانشگاهی (اعم از دولتی، آزاد، پیام نور ، علمی کاربردی و...) در مقاطع بالاتر (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) ادامه تحصیل دهند.

این رشته برای چه کسانی مناسب است؟

یک بازاریاب کاربلد نباید از پرسش واهمه داشته باشد و باید با چالش های پیش رو به راحتی برخورد کند. پرسشگری، کنجکاوی و رقابتی بودن، از ویژگی های فردی است که می تواند یک بازاریاب خوب شود. همچنین بازاریاب های موفق کسانی هستند که روابط عمومی بالا داشته و مرتبا نیز اطلاعات خود را به روز کنند.

موقعیت های شغلی فارغ التحصیلان

سرپرست بازاریابی کالا و خدمات

سرپرست فروش و خدمات مشتری

فعالیت در موسسات بازاریابی و تبلیغات

برخی از اساتید این رشته

از زبان دانشجویان

دانشجویان ما در رابطه با این رشته چه می گویند.

متن دانشجو

"لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است."

رایلان تولبرت

رضایت مشتریان

متن دانشجو

"لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است."

رایلان تولبرت

رضایت مشتریان

متن دانشجو

"لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است."

رایلان تولبرت

رضایت مشتریان

مزایای ثبت نام در مرکز علمی کاربردی انتخاب چیست؟

کاربردی بودن برای اشتغال

برنامه ریزی درسی مناسب برای شاغلین

اساتید مجرب و امکانات آموزشی

وام ها و کمک هزینه های تحصیلی

اینجا یک دانشگاه مهارتی است...

انتخاب با شماست...!

پیش ثبت نام

علاقمندان به پیش ثبت نام یا مشاوره می توانند با تکمیل فرم روبرو، در رشته های این دانشگاه پیش ثبت نام نمایند.

اولویت استخدام در گروه صنعتی انتخاب الکترونیک

گروه صنعتی انتخاب الکترونیک (تولیدکننده محصولات برندهای اسنوا، دوو و بُست) با در اختیار داشتن کامل ترین و فراگیرترین محصولات لوازم خانگی در سبد مصرفی خانوار در راستای کسب بالاترین میزان رضایت مندی مشتریان با ارائه مطلوب ترین کیفیت ممکن در حال فعالیت است. این گروه صنعتی با برخورداری از 12 کارخانه مختلف در حوزه های متفاوت صنعت پیشران لوازم خانگی در مساحتی بیش از 300هزار متر مربع و با داشتن پیشرفته ترین ماشین آلات در خطوط تولیدی خود، یکی از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود. انتخاب الکترونیک با بومی سازی دانش و فناوری تولید لوازم خانگی، احداث مجتمع های بزرگ تحقیقاتی در جنوب شرق آسیا و همچنین اروپای غربی، نام خود را در ردیف بزرگ ترین و پیشرفته ترین تولید کنندگان لوازم خانگی در جهان نیز مطرح کرده است. محصولاتی که در مجموعه انتخاب الکترونیک تولید می شود، قابلیت رقابت با برندهای جهانی را داشته و ارائه لوازم خانگی با کیفیت برای مردم در سخت ترین شرایط اقتصادی نیز از جمله نقاط قوت این گروه محسوب می شود. سرمایه اجتماعی به دست آمده از اعتماد مشتریان به خدمات پس از فروش محصولات برندهای وابسته به گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، قابل قیمت گذاری نیست و تمرکز بر ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت به مشتریان بخش مهمی از زنجیره ارزش این مجموعه محسوب می شود. جامعه هدف تولید محصولات گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، تمام اقشار نظام اجتماعی بوده و در قیمت گذاری کالاها شاخص های بالای کیفی، فنی و زیبایی محصولات با توجه به سطح توانمندی آحاد مردم در خرید، در نظر گرفته شده است.

لیست دروس رشته

دروس عمومی دروس مهارت مشترک و پایه دروس اصلی و کار در محیط دروس تخصصی
یک درس از گروه مبانی نظری اسلام (۲)
کارآفرینی (۲)
مبانی اقتصاد و کارآفرینی (۳)
مشتری مداری (۳)
یک درس از گروه اخلاق اسلامی (۲)
مهارت ها و قوانین کسب و کار (۲)
آشنایی با سیستم های مدیریت کیفیت (۳)
بازاریابی و مدیریت بازار (۲)
تربیت بدنی (۱)
کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات (۲)
مدیریت عمومی (۲)
زبان تخصصی (۲)
دانش خانواده و جمعیت (۲)
مستند سازی (۲)
اصول بازاریابی (۲)
بازار شناسی (۲)
زبان خارجی عمومی (۳)
آمار در بازاریابی (۲)
روانشناسی عمومی (۲)
بازاریابی الکترونیکی (۲)
فارسی (۳)
اصول و مهارتهای حسابداری (۳)
تجارت الکترونیک (۲)
فنون فروش (۲)
----------
مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات (۲)
اخلاق کار (۲)
زنجیره ی تامین (۲)
----------
----------
کاربینی (۱)
طراحی و چیدمان فروشگاه (۲)
----------
----------
کارورزی۱ (۲)
افکارسنجی مشتری (۳)
----------
----------
کارورزی۲ (۲)
تبلیغات بازاریابی (۲)

دانشگاه مخیر است به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای مرکز، حداکثر ۶ واحد جبرانی جهت رفع کمبود دانشجو یا افزایش مهارت وی، ارائه نماید. 

طول دوره و شهریه

طول دوره کاردانی حرفه ای بازاریابی چقدر است؟

این دوره به مدت ۲ سال، معادل با ۴ ترم تحصیلی برنامه ریزی شده است.

شهریه دوره کاردانی حرفه ای بازاریابی چقدر است؟

شهریه

نحوه پرداخت شهریه دوره کاردانی حرفه ای بازاریابی چگونه است؟

شهریه

تبلیغات

کاردانی حرفه ای