انجمن علمی HSE

مهندسی فناوری مکانیک

تاسیسات حرارتی و برودتی

با توجه به ضرورت ایجاد فضای مطبوع جهت آسایش انسانها در اماکن آموزشی، مسکونی، صنعتی و ... رشته های مرتبط با گرمایش و سرمایش این مکان ها مورد توجه قرار گرفته اند. مهندسی مکانیک تاسیسات حرارتی و برودتی یکی از زیرشاخه های رشته مکانیک است که به صورت تخصصی دانش طراحی، ساخت، نصب و بهره برداری از تجهیزاتی که عمل ایجاد گرمایش، سرمایش، آبرسانی و تهویه را در یک فضای داخلی ایجاد می کنند، نظارت می کند. با توجه به گسترش سیستم های گرمایش مرکزی در کشور، فارغ التحصیلان این رشته می توانند به آینده کاری خود خوش بین باشند.

آموزش کاملا عملی

رشته مهندسی مکانیک تاسیسات حرارتی و برودتی، از کاربردی ترین رشته های فنی دانشگاهی است که از سال —- جزء رشته های دانشگاه انتخاب قرار گرفت و سالانه حدود — دانشجو از این رشته فارغ التحصیل می شوند. نحوه آموزش رشته های دانشگاه انتخاب به صورت کاملا کاربردی و کارگاهی بوده و دانشجو پس از طی دوره های آموزشی، می تواند به راحتی وارد بازار کار شود. همچنین دروس متعدد کارگاهی و دوره های کارآموزی در طول تابستان، باعث می شود دانشجو اعتماد به نفس کافی جهت ورود به کسب و کار را کسب نماید.

مهارت هایی که می آموزید :

طراحی و محاسبه انواع سیستم های تبرید و سردخانه

مدیریت، اجرا و بهره برداری سیستم های تهویه مطبوع

طرح و محاسبه انواع سیستم های تهویه مطبوع

مدیریت، اجرا و بهره برداری سیستم های تبرید و سردخانه

مدرک مورد تایید وزارت علوم

دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که فعالیت خود را از دهه هفتاد آغاز کرده و تا کنون شمار زیادی از داوطلبان، در مقاطع مختلف این دانشگاه ها تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده اند.

همچنین مدرک این دانشگاه ها برای ادامه تحصیل در سایر دانشگاه های خارج از کشور ، معتبر می باشد و دانشجویان دارای توان علمی و عملی بالا می توانند در راستای ادامه تحصیل خود در سایر دانشگاه های جهان اقدام نمایند . لازم است گفته شود که دانشجویان این مراکز می توانند در کشورهایی مانند آلمان و استرالیا که دارای نظام آموزشی علمی کاربردی و فنی حرفه ای هستند ،‌ به تحصیل خود ادامه دهند .

 

جذب از طریق سازمان سنجش

متقاضیان می توانند با ثبت نام در سایت سازمان با ارائه مدرک دیپلم در این مرکز ثبت نام کنند. پذیرش این مرکز منحصرا از طریق سازمان سنجش است.

صدور مدرک قابل ترجمه

مدرک دانشگاه، اعتبار بین المللی داشته و قابل ترجمه جهت ارائه به مراکز علمی خارج از کشور می باشد. در کشور های نظیر آلمان و استرالیا، که نظام علمی کاربردی از آنجا گرته برداری شده است، دارای اعتبار ویژه ای است.

امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

فارغ التحصیلان می توانند با ارائه مدرک تحصیلی مرکز انتخاب، در هر دانشگاهی (اعم از دولتی، آزاد، پیام نور ، علمی کاربردی و...) در مقاطع بالاتر (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) ادامه تحصیل دهند.

این رشته برای چه کسانی مناسب است؟

اولین ویژگی دانشجویان این رشته، علاقه به کارهای فنی و عملی تاسیسات و توان جسمی برای انجام این کارهاست. به علاوه، آنها باید از ذهنی خلاق برای تجزیه و تحلیل دروس برخوردار بوده و در دروس ریاضی و فیزیک، به ویژه مباحث ترمودینامیکی دانش کافی داشته باشند.

موقعیت های شغلی فارغ التحصیلان

مدیریت پروژه های اجرای تهویه مطبوع

مدیریت پروژه های اجرای تبرید و سردخانه

طراحی و محاسبه سیستم های حرارتی و برودتی در دفاتر مهندسی مشاور و دفاتر فنی

برخی از اساتید این رشته

از زبان دانشجویان

دانشجویان ما در رابطه با این رشته چه می گویند.

متن دانشجو

"لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است."

رایلان تولبرت

رضایت مشتریان

متن دانشجو

"لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است."

رایلان تولبرت

رضایت مشتریان

متن دانشجو

"لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است."

رایلان تولبرت

رضایت مشتریان

مزایای ثبت نام در مرکز علمی کاربردی انتخاب چیست؟

کاربردی بودن برای اشتغال

برنامه ریزی درسی مناسب برای شاغلین

اساتید مجرب و امکانات آموزشی

وام ها و کمک هزینه های تحصیلی

اینجا یک دانشگاه مهارتی است...

انتخاب با شماست...!

پیش ثبت نام

علاقمندان به پیش ثبت نام یا مشاوره می توانند با تکمیل فرم روبرو، در رشته های این دانشگاه پیش ثبت نام نمایند.

اولویت استخدام در گروه صنعتی انتخاب الکترونیک

گروه صنعتی انتخاب الکترونیک (تولیدکننده محصولات برندهای اسنوا، دوو و بُست) با در اختیار داشتن کامل ترین و فراگیرترین محصولات لوازم خانگی در سبد مصرفی خانوار در راستای کسب بالاترین میزان رضایت مندی مشتریان با ارائه مطلوب ترین کیفیت ممکن در حال فعالیت است. این گروه صنعتی با برخورداری از 12 کارخانه مختلف در حوزه های متفاوت صنعت پیشران لوازم خانگی در مساحتی بیش از 300هزار متر مربع و با داشتن پیشرفته ترین ماشین آلات در خطوط تولیدی خود، یکی از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود. انتخاب الکترونیک با بومی سازی دانش و فناوری تولید لوازم خانگی، احداث مجتمع های بزرگ تحقیقاتی در جنوب شرق آسیا و همچنین اروپای غربی، نام خود را در ردیف بزرگ ترین و پیشرفته ترین تولید کنندگان لوازم خانگی در جهان نیز مطرح کرده است. محصولاتی که در مجموعه انتخاب الکترونیک تولید می شود، قابلیت رقابت با برندهای جهانی را داشته و ارائه لوازم خانگی با کیفیت برای مردم در سخت ترین شرایط اقتصادی نیز از جمله نقاط قوت این گروه محسوب می شود. سرمایه اجتماعی به دست آمده از اعتماد مشتریان به خدمات پس از فروش محصولات برندهای وابسته به گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، قابل قیمت گذاری نیست و تمرکز بر ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت به مشتریان بخش مهمی از زنجیره ارزش این مجموعه محسوب می شود. جامعه هدف تولید محصولات گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، تمام اقشار نظام اجتماعی بوده و در قیمت گذاری کالاها شاخص های بالای کیفی، فنی و زیبایی محصولات با توجه به سطح توانمندی آحاد مردم در خرید، در نظر گرفته شده است.

لیست دروس رشته

دروس عمومی دروس مهارت مشترک و پایه دروس اصلی و کار در محیط دروس تخصصی
یک درس از گروه مبانی نظری اسلام (۲)
کنترل پروژه (۲)
کارورزی۱ (۲)
طراحی سیستم های تهویه مطبوع و پروژه (۳)
یک درس از گروه انقلاب اسلامی (۲)
مدیریت کسب و کار و بهره وری (۲)
کارورزی۲ (۲)
طراحی سیستم های تبرید و سردخانه (۳)
یک درس از گروه تاریخ تمدن اسلامی (۲)
مهارت های مسئله یابی و تصمیم گیری (۲)
کاربینی (۱)
نقشه کشی رایانه ای تاسیسات حرارتی و برودتی (۲)
یک درس از گروه آشنایی با منابع اسلامی (۲)
ریاضی کاربردی (۳)
مکانیک سیالات کاربردی (۲)
طراحی تاسیسات به کمک نرم افزار (۲)
ورزش۱ (۱)
استاتیک (۳)
ترمودینامیک کاربردی (۲)
بهینه سازی و مدیریت انرژی در تاسیسات ساختمان (۲)
دانش خانواده و جمعیت (۲) (در صورت عدم گذراندن در دوره کاردانی)
----------
انتقال حرارت کاربردی (۳)
سیستم های گرمایشی و سرمایشی در صنعت (۲)
----------
----------
معادلات دیفرانسیل (۳)
انرژی های تجدید پذیر و کاربرد آن در تاسیسات (۲)
----------
----------
سوخت و احتراق (۲)
برق و کنترل های تاسیسات (۳)
----------
----------
زبان فنی (۲)
طراحی و اجرای تاسیسات برقی ساختمانها (۲)
----------
----------
آزمایشگاه مکانیک سیالات (۱)
پروژه نهایی (۳)
----------
----------
آزمایشگاه ترمودینامیک (۱)
فناوری های نوین حرارتی و برودتی (۳)
----------
----------
آزمایشگاه انتقال حرارت (۱)
----------

دانشگاه مخیر است به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای مرکز، حداکثر ۶ واحد جبرانی جهت رفع کمبود دانشجو یا افزایش مهارت وی، ارائه نماید. 

طول دوره و شهریه

طول دوره مهندسی فناوری مکانیک-تاسیسات حرارتی و برودتی چقدر است؟

این دوره به مدت ۲ سال، معادل با ۴ ترم تحصیلی برنامه ریزی شده است.

شهریه دوره مهندسی فناوری مکانیک-تاسیسات حرارتی و برودتی چقدر است؟

شهریه

نحوه پرداخت شهریه دوره مهندسی فناوری مکانیک-تاسیسات حرارتی و برودتی چگونه است؟

شهریه

تبلیغات

کاردانی حرفه ای