• اسلایدر سوم دانشگاه
  • اسلایدر دوم دانشگاه
  • اسلایدر دانشگاه

دانشگاه جامع علمی کاربردی به چه دانشگاهی میگویند؟

دانشگاه جامع علمی کاربردی جزو دانشگاه های نیمه دولتی بوده و داوطلبان می توانند در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به صورت بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی با اطلاع از شرایط پذیرش اقدام به ثبت نام نمایند. همچنین، با توجه به هزینه شهریه پایین تمامی واحدهای ارائه شده این دانشگاه گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل می باشد.

معرفی دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی، همان‌طور که از نامش پیداست بهترین دانشگاه علمی-مهارتی در نوع خود می‌باشد که با بیش از هزار مرکز در ایران، چندین سال است تحت نظر وزارت علوم، به فعالیت خود ادامه داده است و بدون کنکور به جذب دانشجو می‌پردازد. این ارگان شرایط کلی سایر دانشگاه‌های فعال دولتی یا آزاد را داراست و تنها در نظام آموزشی و نحوه‌ی پذیرش با آن‌ها تفاوت دارد.
نظام آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی شامل پنج دسته می‌باشد:

1- کاردانی فنی

2- کاردانی حرفه‌ای

3- کارشناسی ناپیوسته مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای؛ که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

4- کارشناسی حرفه‌ای ارشد

5- مهندسی فناوری ارشد

دانشگاه جامع علمی کاربردی

حضور و فعالیت چنین دانشگاه‌هایی در سطح کشور، نه‌تنها سبب می‌شود تا روحیه‌ی علم طلبی در میان دوست داران علم و دانش افزایش یابد بلکه شرایط ایده آلی برای تحصیل آن‌ها فراهم می‌نماید؛ بنابراین از زمان ظهور این دانشگاه تاکنون همواره استقبال خوبی از آن شده است. داوطلبین شاغل که به دلایل مختلفی ازجمله زمان و شرایط شغلی، آمادگی شرکت در کنکورهای سایر دانشگاه‌ها را نداشتند، می‌توانند بدون دغدغه‌ی آزمون و کسب آمادگی‌های پیش از آن، به‌راحتی به دانشگاه وارد شوند و به تحصیل بپردازند.

در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، مجموعه ای از آموزش های نظری و عملی در راستای به کارگیری دانش و مهارت دانشجو در حوزه های شغلی مرتبط با رشته ارائه می شود. برای ثبت نام در مقطع کاردانی، داشتن مدرک دیپلم و برای مقطع کارشناسی ناپیوسته، داشتن مدرک کاردانی الزامی است. همچنین، دوره های کوتاه مدت نیز توسط دانشگاه علمی کاربردی بر اساس ضوابط مورد نظر دانشگاه و نیاز بازار کار، به منظور ارتقای سطح دانش و مهارت داوطلبان اجرا می شود.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی سالانه در دو نوبت برای ورودی مهر و بهمن ماه انجام می شود. داوطلبان علاقمند به تحصیل می توانند یک ماه قبل از شروع دوره، برای ورودی مهرماه در اواخر مرداد و برای ورودی بهمن ماه در اوایل دی اقدام به ثبت نام نمایند.

دانشگاه جامع علمی کاربردی

داوطلبان دانشگاه علمی کاربردی بخوانند

اما در پاسخ به سؤالات زیاد داوطلبان در خصوص اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی، لازم به ذکر است که مدرک دانشگاه علمی کاربردی به‌اندازه مدرک سایر دانشگاه‌های دولتی و آزاد معتبر است و مهر وزارت علوم در پایین آن می‌خورد.

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی برای داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در هریک از مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته را دارند، یکسان بوده و بهره مندی از این شرایط برای همه افراد متقاضی لازم است. برای آگاهی داوطلبان ، کلیه ی شرایط عمومی مطابق با دفترچه دانشگاه علمی کاربردی به شرح زیر می باشد. 

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی کشور(موجود در قانون اساسی)
  • ملتزم به احکام عملی اسلام ( انجام واجبات و دوری از محرمات)
  • عدم احراز به فساد اخلاقی وعدم اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم احراز عناد به نظام کشور
  • عدم عضویت در گروه ها و سازمان های سیاسی غیر قانونی
  • عدم اشتهار به انجام کارهای غیر اخلاقی در طول دوران تحصیل یا شغل

افراد شاغلی که به دلیل مشغله کاری امکان تحصیل در سایر دانشگاه ها را ندارند اما علاقمند به ادامه تحصیل در یک رشته متناسب با شغل خود هستند می توانند از سهمیه شاغلین دانشگاه علمی کاربردی بهره مند شوند به این صورت که داوطلبان می توانند پس از دریافت فرم سهمیه افراد شاغل، آن را به محل کار تحویل دهند تا فعالیت آن ها در شغل مورد نظر تایید شود وسپس فرم را به دانشگاه تحویل دهند.همچنین، دانشگاه علمی کاربردی برای داوطلبان دارای سهمیه شاغلین تخفیفی برای هزینه شهریه درنظر می گیرد.

دانشگاه جامع علمی کاربردی

شهریه دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی جزو دانشگاه های شهریه پرداز بوده و داوطلبان می بایست در هر ترم تحصیلی، شهریه ثابت و متغیر دروس انتخابی خود را پرداخت نمایند. شهریه ثابت اعلام شده در طول دوره تحصیلی دانشجو ثابت بوده اما میزان شهریه متغیر بر اساس تعداد واحدهای اخذ شده داوطلب در هر سال تحصیلی، برابر مصوبه هیأت امنای دانشگاه جامع علمی کاربردی تعیین می شود. همچنین، 15 درصد از کل شهریه به عنوان حق نظارت دانشگاه در نظر گرفته شده که دانشجو می بایست این مبلغ را دریک فیش واریزی به حساب جداگانه ای پرداخت نماید.

شهریه دانشگاه علمی کاربردی داوطلبان مستقر در مناطق آزاد به میزان یک و نیم برابر شهریه دوره های مشابه در سایر مناطق می باشد اما شهریه داوطلبان بومی این مناطق آزاد همانند سایر داوطلبان محاسبه می شود. همچنین، بر اساس قوانین صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به منظور کمک به تامین بخشی از هزینه های تحصیلی، پرداخت وام شهریه به دانشجویان امکان پذیر است.

تمامی حقوق برای مرکز محفوظ است.

Template Design:Dima Group
َUA-103088074-1

تبلیغات

کاردانی حرفه ای