• اسلایدر سوم دانشگاه
  • اسلایدر دوم دانشگاه
  • اسلایدر دانشگاه

نکات مهم درخصوص امتحانات پایان ترم دروس دارای آزمون متمرکز نیمسال اول 1400-1401

امتحانات پایان ترم دروس دارای آزمون متمرکز

 

✅ نکات مهم در خصوص برگزاری امتحانات پایان ترم دروس دارای آزمون متمرکز

1️⃣ فهرست عناوین دروس مرکز آموزش علمی کاربردی گروه انتخاب مشمول آزمون متمرکز نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به همراه منابع درسی و زمان برگزاری امتحان آنها در لینک زیر آمده است.

دروس مشمول آزمون متمرکز نیمسال اول 1400-1401

2️⃣ همه دانشجویانی که دروس دارای آزمون متمرکز را دارند لازم است از روز یکشنبه 26 دی ماه 1400 الی سه شنبه 28 دی ماه 1400 با مراجعه به سامانه آزمون متمرکز به نشانی https://examuast.ir یا https://exam-uast.ir اقدامات زیر را انجام دهند:

  • ورود به سامانه با کد ملی دانشجو به عنوان نام کاربری
  • ثبت شماره تلفن فعال دانشجو
  • ایجاد رمز عبور توسط دانشجو (این رمز عبور برای امتحان همه دروس آزمون متمرکز دانشجو می باشد.)
  • بررسی و تایید مشخصات فردی
  • بررسی و تایید عناوین دروس آزمون متمرکز خود
  • پاسخ دهی به همه سوالات نظر سنجی سامانه

 

در صورت عدم انجام مراحل فوق در بازه زمانی مشخص شده ، امکان شرکت در امتحانات پایان ترم دروس دارای آزمون متمرکز وجود ندارد.

 

3️⃣سامانه آزمون این دروس به نشانی https://examuast.ir یا https://exam-uast.ir می باشد. رمز ورود به این سامانه ، توسط دانشجو در مرحله مانور آزمون متمرکز مشخص شده است. رمز عبور ایجاد شده توسط دانشجو برای تمامی آزمون‌ها یکسان است.

4️⃣در صورت فراموشی کلمه عبور، پس از وارد نمودن کد ملی، بر روی دکمه “بازیابی کلمه عبور” کلیک نمایید. پس از درج شماره دانشجویی و کلیک بر روی دکمه “دریافت کد”، کد فعالسازی به شماره همراه ثبت شده در سامانه برای دانشجو ارسال خواهد شد. در نهایت دانشجویان با ورود کد فعالسازی و رمز عبور جدید در سامانه می‌توانند نسبت به ایجاد رمز عبور جدید اقدام نمایند.

5️⃣ دانشجویان می‌توانند از رایانه شخصی، لپ تاپ، تبلت و گوشی هوشمند که امکان ورود به سامانه را داشته باشد استفاده کنند. جهت جلوگیری از بروز مشکل، از مرورگرهای به روز شده کروم یا فایر فاکس استفاده شود. دانشجو نمی‌تواند به طور همزمان بیش از یکبار با رایانه یا مرورگرهای مختلف وارد سامانه شود.

6️⃣ دانشجویان لازم است مطابق برنامه امتحانی خود، 15 دقیقه قبل از ساعت مقرر از طریق آدرس الکترونیکی مذکور و با استفاده از نام کاربری(کدملی) و رمز عبور وارد سامانه آزمون شوند و راس ساعت مقرر، سوالات امتحانی خود را در مدت زمان تعیین شده پاسخ دهند. حداکثر تا 15 دقیقه پس از شروع آزمون، به دانشجویان اجازه داده می‌شود وارد سامانه شوند.

7️⃣ مدت زمان هر آزمون از قبل تعیین شده و در صفحه آزمون برای دانشجو قابل مشاهده خواهد بود. همچنین هر سوال دارای مهلت پاسخگویی مشخص است. در صورتی‌که دانشجو پس از مهلت تعیین شده برای هر سوال، اقدام به درج پاسخ نماید نمره آن سوال برای ایشان منظور نخواهد شد.

8️⃣ پس از مراجعه به سوال بعدی، امکان بازگشت، مرور یا ویرایش سوالات قبلی وجود ندارد و نمایش سوالات و گزینه‌های پاسخ به صورت تصادفی خواهد بود. برای پاسخگویی به سوالات کافی است دانشجو گزینه صحیح را با کلیک انتخاب نماید. پس از ثبت پاسخ هر سوال، مدت زمان مازاد آن برای سوالات باقیمانده منظور نخواهد شد.

9️⃣ چنانچه دانشجویان به هر دلیلی(قطعی اینترنت، برق و…) نتوانند در آزمون نوبت اول شرکت کنند می‌توانند در آزمون نوبت دوم که سوالات آن با نوبت اول متفاوت است شرکت نمایند. بدیهی است مسئولیت بروز هرگونه مشکل در آزمون نوبت دوم بر عهده دانشجو است.

  • برای آزمون هایی که در ساعت 10:30 برگزار می شود ، آزمون نوبت دوم در ساعت 13:30 همان روز برگزار می شود.
  • برای آزمون هایی که در ساعت 12 برگزار می شود ، آزمون نوبت دوم در ساعت 15:00 همان روز برگزار می شود.

0️⃣1️⃣ در پایان آزمون با تایید اتمام آزمون توسط دانشجو (کلیک بر روی دکمه “پایان آزمون”)، آزمون خاتمه می‌یابد. دانشجو پس از تایید پایان آزمون، امکان شرکت مجدد در آزمون نوبت بعدی را نخواهد داشت. همچنین در صورت شرکت در آزمون نوبت دوم، آزمون نوبت اول حذف خواهد شد و نمره آزمون دوم منظور خواهد شد.

1️⃣1️⃣ آزمون به صورت چهار گزینه‌ای(تستی) است. تعداد سوالات تستی آزمون 28 سوال است. سوالات آزمون 14 نمره و ارزش هر سوال نیم نمره است. آزمون فاقد نمره منفی است. تجدیدنظر نمره آزمون متمرکز امکان‌پذیر نمی‌باشد.

 

تمامی حقوق برای مرکز محفوظ است.

Template Design:Dima Group
َUA-103088074-1

تبلیغات

کاردانی حرفه ای