• اسلایدر سوم دانشگاه
  • اسلایدر دوم دانشگاه
  • اسلایدر دانشگاه

سهم دانشجویان علمی‌کاربردی از اشتغال

رئیس مرکز آموزش علمی‌کاربردی گروه صنعتی انتخاب در مصاحبه با خبرگزاری ایمنا گفت: یکی از مهم‌ترین پارامترهای موفق‌بودن یک دوره آموزشی، اشتغال دانشجوها پس از فارغ‌التحصیلی است.

محمد آهنگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص رشته تأسیسات مرکز آموزش علمی‌کاربردی گروه صنعتی انتخاب اظهار کرد: این رشته در مقطع کاردانی فنی و کاردانی تأسیسات مهندسی، فناوری تأسیسات حرارتی و برودتی در مقطع کاردانی و کارشناسی برای علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه رشته تأسیسات پنج سال است که در مرکز آموزش علمی‌کاربردی گروه صنعتی انتخاب ارائه می‌شود، مطرح کرد: تأسیسات یک رشته عملی بوده و با افراد جامعه مرتبط است؛ زیرا در تمام ساختمان‌های اداری و غیر اداری سیستم سرمایشی و گرمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین این رشته بازار کار خوبی نیز دارد.

رئیس مرکز آموزش علمی‌کاربردی گروه صنعتی انتخاب با اشاره به اینکه افراد جهت فعالیت در رشته تأسیسات بیشتر به مهارت خود متکی هستند و به سرمایه زیادی نیاز ندارند، تصریح کرد: در دانشگاه علمی‌کاربردی به کارآموزی بسیار ویژه و تخصصی پرداخته می‌شود به این جهت دو دوره ۲۴۰ ساعته کارآموزی در مقطع کاردانی و کارشناسی برای این رشته تعریف شده است.

آهنگریان در رابطه با گذراندن دوره کارآموزی رشته تأسیسات گفت: شرکت‌های مختلف در این زمینه با دانشگاه همکاری می‌کنند و شرایطی را فراهم آورده‌اند که دانشجویان می‌توانند در پایان تحصیل، دوره کارآموزی را سپری کنند و به شرط آنکه مهارت و توانایی بالایی داشته باشند در همان مجموعه مشغول به کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۶۰ نفر از فارغ‌التحصیلان رشته تأسیسات در شرکت‌های مربوط به این رشته مشغول به کار هستند، اظهار کرد: استادکارهای ماهر برای تدریس دروس فنی و تخصصی این رشته انتخاب شده‌اند، تلفیق آموزش استادکارها با مهندسانی که می‌توانند با شیوه‌های نوین طراحی تأسیسات را انجام دهند، باعث می‌شود دانشگاه خروجی مطلوبی داشته باشد.

رئیس مرکز آموزش علمی‌کاربردی گروه صنعتی انتخاب گفت: یکی از مهم‌ترین پارامترهای موفق بودن در یک دوره آموزشی، اشتغال دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی است. دانشجویان فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه علمی‌کاربردی نسبت به دانشگاه‌های دیگر در بازار کار بسیار موفق‌تر هستند و این به دلیل عملی بودن دروس و آموزش‌های کاربردی است.

تمامی حقوق برای مرکز محفوظ است.

Template Design:Dima Group
َUA-103088074-1

تبلیغات

کاردانی حرفه ای